Aryanic

hosting and portal cms

Aryanic

hosting and portal cms

آریانیک با 15 سال سابقه در هاستینگ و پورتال سی ام اس و سرور های اختصاصی ویندوزی و لینوکسی طراحی سایت و ... خدمات میدهند

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرور مجازی آریانیک

در این پست میخواهیم در مورد ویژگی سرور مجازی آریانیک توضیح دهیم ولی اول توضیح کوتاهی در مورد سرور در اختیار شما قرار میدیم.


سرور خصوصی مجازی (Virtual Private Server) یا با نام اختصاری VPS سروری می‌باشد که بیشتر امکانات یک سرور واقعی را داراست اما حدود سخت افزاری آن بوسیله نرم افزارهای مخصوص به صورت مجازی تعیین شده است.


ویژگی های سرور مجازی آریانیک:

• تخصیص فضای مناسب در سرور مادر به مشتری و دسترسی به منابع اضافی در سخت افزار اشتراکی


• امکان ارتقا بسیار سریع (در کمتر از چند دقیقه)


• ارائه پایداری سرویس (با ضریب اطمینان 8/99 درصد)


• تهیه نسخه پشتیبان


• پشتیبانی فنی 7×24.

  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

میل سرور

 با توجه به گسترش روز افزون کسب‌و‌کار بر پایه وب، سرویس ایمیل جزء لاینفک یک هاست خوب است. چرا که بسیاری شرکت ها پایه و اساس تعاملات کسب‌و‌کار خود با شرکا و مشتریانشان را بر پایه ایمیل بنا می‌کنند.

همین امر اهمیت انتخاب یک سرور ایمیل مطمئن و کارآمد را بیش از پیش مشخص می‌کند. میل سروری که هم از نظر رابط کاربری، کاربرپسند و راحت بوده، هم ظاهر و قالب زیبایی داشته باشد و  از همه مهمتر از درجه امنیت بالایی برخوردار باشد. چرا که امکان امن سازی تبادل ایمیل با استفاده از گواهینامه SSL به راحتی امکان پذیر است.

شرکت آریانیک یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده میل سرور می‌باشد که با سال‌ها تجربه، نرم‌افزار High mail را تولید و ارائه می‌نماید.


  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت

در آغاز، وب سایت ‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابر پیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند.

 

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اچ تی ام ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، ببرای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

 

فناوری‌های یکپارچه سازی پایگاه داده (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور مانند CGI، PHP، ASP. NET، و جاوا به کمک استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده‌اند. سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد.

 

و در ادامه جهت نمایش محتوای جمع آوری شده در یک وب سایت در کنار کمک گیری از یک cms کاربرپسند، نیاز به یک قالب ، پوسته یا website template است. به دلیل افزایش روز افزون مرور صفحات وب سایت ها بوسیله دستگاه های قابل حمل (portable gadgets) مانند گوشی های موبایل و تبلت ها، طراحی سایت واکنشگرا یا responsive به عنوان آخرین متد و رویکرد طراحی قالبهای وب سایت جایگزین روشهای طراحی ثابت سنتی شده اند. بسیاری از طراحی وب سایت های ایرانی بالاخص سایت های دولتی و تجاری در چند سال اخیر با رویکرد واکنشگرا بودن طراحی شده اند و روند باز طراحی وب سایت های قدیمی نیز شتاب قابل ملاحظه ای دارند. 

شرکتِ خدماتِ انفورماتیکِ نیافام با شماره ثبتِ 535926 با هدفِ توسعه و ارائه نرم‌افزارِ تولیدِ پورتال سازمانی و راهکار‌های پیشرفته تحتِ وب، فعالیتِ خود را در صنعتِ وب آغاز نمود. پشتوانه و پیشرانه نیافام تجربه بی‌بدیل و ارزشمند و تخصصِ مدیران و کارشناسانِ آن در توسعه نرم‌افزار‌های مدیریت محتوای پورتال سازمانی و گنجینه گرانبهای دانشی است که بواسطه مطالعه آخرین روند‌ها و فناوری‌ها در توسعه پورتال‌های سازمانی بدست آمده‌است. 

 

 

  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

میزبانی وب

میزبانی وب یا وب هاستینگ (web-hosting) به مفهوم فراهم ساختن فضایی است که کاربر می‌تواند فایل‌های وب‌گاه خود را در آن قرار دهد، سرویسی است که به سازمان ها و افراد اجازه می دهد یک وب سایت یا صفحه وب را به اینترنت ارسال کند. میزبانی وب و یا ارائه دهنده خدمات میزبانی وب یک کسب و کار است که فناوری و خدمات مورد نیاز برای وب سایت یا صفحه وب را در اینترنت مشاهده می‌کند.

هنگامی که کاربران در اینترنت می خواهند وب سایت شما را ببینند، همه ی آدرس وب سایت یا دامنه (دامین) خود را در مرورگر خود تایپ می کنند. سپس کامپیوتر آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات وب شما از طریق مرورگر به آنها تحویل خواهد شد.

بیشتر شرکت ها به میزبانی وب نیاز دارند که دامنه (دامین) خود را به آن اختصاص دهند. اگر شما یک دامنه (دامین) ندارید، شرکت های مثل شرکت آریانیک به شما کمک می کنند که هم میزبانی وب و هم دامنه (دامین) خریداری کنید.

با توجه به افزایش اطلاعات دیجیتالی تولید شده توسط افراد در فضاهای کاری مختلف، مسئله میزبانی وب و امنیت مورد نیاز جهت حفظ و ذخیره اطلاعات اهمیت یافته و دغدغه صاحبان اطلاعات و وب سایت ها را افزایش داده است (میزبانی وب امن). تجربه کاری من نشان داده شرکت فن آوری اطلاعات آریانیک داده به عنوان معتبرترین شرکت ارائه دهنده میزبانی وب لینوکس و میزبانی وب ویندوز (میزبانی وب ایران و همچنین سرور های خارجی برای میزبانی وب خارجی امن) با دارا بودن بیش از 10 هزار مشتری میزبانی وب در سرور های قدرت مند و بیش از 17 سال تجربه می باشد، آریانیک توانسته خدمات میزبانی وب خود را با بالاترین سرعت و امنیت و پاسخگوترین پشتیبانی 24 ساعته ارائه کند.

  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

سرور مجازی

سرور مجازی به معنی سرور اختصاصی مجازی می باشد، که این سرویس بر روی سرور اختصاصی توسط مجازی سازهایی مانند vmware تهیه می شود. به زبان ساده مجازی ساز سرور اختصاصی را به چند سرور کوچک تر تقسیم بندی میکند و در این سرویس کاربر می تواند برای هر سرور مجازی سیستم عامل جداگانه داشته باشد و سرور ها به صورت جداگانه می باشند. 


سرور مجازی می تواند برای میزبانی سایت یا ارسال ایمیل و یا برای دانلود و آپلود و موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. 


از مزایای سرور مجازی : 


  1. استفاده حداکثر از منابع سرور 

  2. دسترسی root یا کاربر ریشه به سرور 

  3. انجام تنظیمات سرور به صورت دلخواه

از ارائه دهنده خدمات در زمینه ی سرور مجازی میتوان شرکت آریانیک را نام برد
  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

ثبت دامنه

ثبت دامنه خوب ظرایفی دارد که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند به هویت آنلاین شما ضربه بزند. نام دامنه همانند لوگو و برند یک شرکت است که اگر درست انتخاب شود مردم آن را برای معرفی محصول خاص خواهند شناخت و در جذب مشتری آنلاین و بازاریابی موفق بسیار مؤثر خواهد بود.

انتخاب نام مناسب، ساده، کاربرپسند، مختصر، به یاد ماندنی برای ثبت دامنه بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه‌بندی (Ranking) نتایج جستجوی گوگل/ سئو (SEO) نیز تأثیر گذار می‌باشد.

شما می توانید شرکت آریانیک را برای ثبت دامنه خود انتخاب نمایید.


 


  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

دامنه

دامنه (Domain name) در واقع نامی است که وب سایت از طریق آن قابل دستیابی خواهد بود. به طور کلی یک آدرس اینترنتی، از دو بخش نام دامنه و دامنه تشکیل شده‌است. برای مثال در یک آدرس اینترنتی مثلا aryanic.com نام دامنه همان کلمه ی aryanic است و دامنه نیز همان .com یا دیگر موارد مشابه مانند .ir یا org.نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌نمایید. انتخاب نام پرمعنا برای سایت یکی از مهمترین مراحل داشتن وب سایت می‌باشد.

در بلاگ بعدی در مورد ثبت دامنه توضیح خواهیم داد
  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

هاست ایران


منظور از هاست ایران این است که سرور آن در دیتاسنتر های داخل کشور نگهداری شود، در چند سال اخیر با توجه به افزایش تقاضا و مزایای هاست ایران شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ برای افزایش کیفیت و سرعت بالاتر به فکر استفاده از سرور های داخلی افتادند. از مزایای هاست ایران می توان به دسترسی به سایت ها با سرعت بالا هنگام مشاهده از وب سایت که در هاست ایران میزبانی می شود نام برد که به دلیل وجود فاصله فیزیکی کمتر بین سرور ایران و کاربرانی که از داخل ایران سایت ها را لود می کنند باعث افزایش چند برابری سرعت لود سایت می شود و این موضوع تجربه کاربری بسیار بهتری را برای کاربران ایجاد می کند. و همچنین بازشدن سایت در صورت وجود اختلالات اینترنتی ؛ بروز اختلال فراوان در اینترنت ایران با خارج از کشور معمولا موجب عدم دسترسی یا کندی دسترسی  به سایت هایی می شود که روی سرور های خارجی میزبانی می شوند. لیکن دسترسی به هاست ایران به دلیل استفاده از بستر داخلی اینترنت دسترسی دائمی را برای کاربران ایرانی فراهم می آورد. از دیگر مزایای آن امنیت بیشتر در زمان استفاده از هاست ایران ریسک هایی مانند تحریم را از بین می برد. همچنین شرکت های هاستینگ به سرور های خود در ایران دسترسی فیزیکی کامل دارند.

 لازم به ذکر است که تمامی کاربران دنیا به وب سایت هایی که در ایران میزبانی شده اند دسترسی کامل دارند و از این نظر تفاوتی با سرور های خارج از کشور وجود ندارد و شما می توانید هاست ایران را از شرکت آریانیک که یکی از بهترین ارائه دهنده های هاست ایران هست بخواهید.


  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

خرید هاست


صدها سوال وجود دارد برای خرید هاست مناسب وب سایت شما، قبل از هرچیزی باید توجه داشته باشید که ارائه کننده سرویس در دراز مدت، چگونه آنها با مشتریان خود رفتار می کنند و اگر آن سرویس دهنده یک شرکت باشد، شما می توانید با اعتماد بیشتری خرید هاست خود انجام دهید.

 خرید هاست از شرکتی توافقنامه کتبی میانگین uptime را دارد، برخی از شرکت های میزبانی وب امروزه 99.9٪ میانگین uptime ارائه می کند..

خرید هاست از شرکتی که با توجه خدماتی که ارائه می دهد، قیمت مناسبی داشته باشد.

خرید هاست از شرکتی که سرور های آن در موقعیت جغرافیایی متفاوتی باشد.

خرید هاست از شرکتی که پشتیبانی مشتری و فنی 24 ساعته ارائه می کند.

خرید هاست خورد را از شرکتی انجام دهید که هزینه های شفافی دارد.

یکی از شرکت هایی که پیشنهاد می شود خرید هاست از آن انجام شود، شرکت آریانیک می باشد.


  • ali aliE
  • ۰
  • ۰

هاست لینوکس


هاست لینوکس ,فضایی است که رو سرور هایی که سیستم عامل آن ها مبتنی بر لینوکس است ایجاد می شود در واقع هاست لینوکس , هاست کاملی برای میزبانی وب سایت هایی بوده که تکنولوژی آن ها بر اساس PHP و یا html بنا نهاده شده،سرعت بالا،قیمت مناسب،پایگاه داده های نامحدود از ویژگی های بارز اینهاست لینوکس می باشد.

در صورتی که از CMS های متن باز مانند جوملا ،ورد پرس،نیوک و…و یا به زبان های PHP و یا CGI و Perl استفاده میکنید ما هاست لینوکس را به شما پیشنهاد می کنیم.
هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوزی مزایای بیشتری دارد

  • از لحاظ قیمت خیلی مناسب تر از هاست ویندوزی میباشد.
  • هاست لینوکس متن باز یا همان Open source میباشد اما برای استفاده از source  هاست ویندوزی نیاز به خرید لایسنس میباشد.
  • در هاست لینوکس سیستم های مدیریت محتوایی بیشتر موجود هستند که فرد میتواند طبق نیاز خود از آن ها استفاده کنند.
  • یکی دیگر از مزایای هاست لینوکسی کنترل پنل مدیریت هاست CPanel میباشد چرا که این پنل مدیریت در هاست ویندوزی اعمال نمیشود و همین ویژگی CPanel خود یک دلیل محکمی برای انتخاب هاست لینوکس میباشد


به طور معمول و استاندارد برای ASP و ویندوز از بانک اطلاعاتی SQL Server استفاده می شود و برای PHP و لینوکس از بانک اطلاعاتی  My SQL  و Maria DB.


از برترین ارائه دهنده های هاست لینوکس, هاست لینوکس آریانیک میباشد.

  • ali aliE